Mivel mentettünk meg egy ügyfélnek 300.000 forintnyi vásárlót 2 hét alatt?
Segítek: magyar fejlesztés, és többek között olyan nagyágyúk is használják, mint a Digital Marketer, a Marketing Commando, az Extreme Digital, a LAPTOP.hu, vagy a NetRisk. Tipp valaki?
Optimonk
A kulcsfontosságú, első számú eszközünk ebben az Optimonk volt, egy magyar fejlesztésű exit intent popup rendszer - egyszerűbben: érzékeli, amikor a látogató elhagyni készül az oldalt és ezt egy üzenettel/ajánlattal megpróbálja megakadályozni.
Mire gondolok? Az utolsó pillanatban felajánlhatunk egy kupont, ingyenes házhozszállítást, ha esetleg már a kosarába pakolta a termékeket, vagy legalább elkérhetjük az e-mail címét, ha még nem áll készen a vásárlásra.
(Fontos, hogy ez valójában nem egy felugró ablak, hanem egy "modal": a tartalom felett lebegő "doboz", tehát a pop-up blocker nem fogja meg.)
Rugalmas és jól testreszabható, a beállítási lehetőségek kiterjednek többek között arra, hogy :
- kilépési szándékra vagy időzítve ugorjon fel,
- csak mobilon, csak asztali gépen, vagy mindkettőn jelenjen meg,
- bizonyos oldalak meglátogatása/kihagyása esetén ugorjon (pl. ne kérjük feliratkozásra, ha már megtette, akkor ajánljunk fel ingyenes szállítást, ha van valami a kosarában, de nem rendelte meg, stb)
Beépített A/B tesztelési lehetőség is van, hogy meg tudd versenyeztetni a különböző elképzeléseidet, dizájnokat, beállításokat. A megszerzett adatokat az összes elterjedt rendszerbe becsatornázhatjuk, így a feliratkozók közvetlenül mehetnek a hírlevélre, ahonnan akár egy automatizált kampány is indulhat nekik.
Sok tartalomkezelőhöz/webshop motorhoz (Wordpress, Drupal, Joomla, Shopify, Magento, Prestashop) van hivatalos kiegészítő, ami könnyebbé teszi a fejlettebb funkciók használatát (ki tudja olvasni a jelenlegi kosár értékét, van-e benne egy bizonyos termék, stb.)
Mi egy "százalékos" kedvezmény kupont jelenítettünk meg a látogatóknak akkor, ha nem vásároltak - az emberek IMÁDJÁK a kuponokat, szóval ezzel biztosan nem nyúlsz mellé.
A regisztrációval 2 hét ingyenes próbaidőszak kezdődik, teljes funkcionalitással, szóval ha ügyes vagy, gyakorlatilag ajándékba kaphatsz akár több tíz-, vagy százezer forintot is!
Smartsupp
Vágytál már arra, hogy bár megszólíthatnád az Analytics-ben látszódó, éppen a weboldaladat böngésző látogatót? Hát akkor "örülünk, Vincent".
A Smartsupp egy beépülő chat kliens, amivel
- látod, hogy adott felhasználó milyen aloldalt,
- honnan böngész éppen és
- milyen forrásból érkezett,
- sőt, akár rögtön üzenetet is küldhetsz neki (vagy éppen ő neked), anélkül, hogy bárhová regisztrálnia kellene.
Ezzel gyorsabbá és közvetlenebbé válik a kapcsolattartás és -teremtés - gyakorlatilag 30 másodperc alatt választ kaphat a kérdésére, ami szerintem NAGYON bizalomgerjesztő tud lenni egy vásárló szemében (az enyémben biztosan az).
További extra, hogy a chat előzményeket a rendszer megőrzi (a pontos mennyiség és időtartam előfizetés függő), hőtérképet valamint felvételt is készített arról, hogy adott látogató hogyan navigált az oldalon, hova kattintott - mintha csak a monitorját nézhetnéd (ez csak a fizetős csomagokban érhető el). Igen, legális. :D
Ez egy nagyon menő cucc, ráadásul teljesen kockázatmentes, hiszen akár az ingyenes csomag is elég belőle. Akinek nem elég az alap csomag, az viszonylag kedvező, kapcsolattartónként havi 2.200 Ft-os áron válthat Standard, vagy 5.600 Ft-os áron Pro csomagra, ami korlátlan chat előzményeket, videófelvételt, Google Analytics API-t és egy pohár Sligovicát tartalmaz (bár ez utóbbi csak a Pro csomagban, időpontot Vladimir-ral kell egyeztetni).
Aki sokat ül gép előtt, annak kihagyhatatlan, hiszen csak egy ablakot kell a háttérben nyitva hagyni, hogy a potenciális ügyfelek vagy vásárlók néhány gombnyomás távolságba kerüljenek.