Csercsics Faipari Kft.

Csercsics share

Új, reszponzív weboldal készült Magyarország modern, vezető faipari vállalkozása, a Csercsics Faipari Kft. számára


2014-ben ismerkedtünk meg Balázzsal, a Csercsics Faipari Kft. kereskedelmi igazgatójával, amikor egy ügyfelemmel együttműködve mintaboltot nyitottak Budapesten. A mintabolt azóta sajnos bezárt, de az ismeretség megmaradt, így 2016 őszén kezdtünk el tárgyalni a weboldaluk teljes megújításáról. Egyeztetések, ötletelések és az igények felmérését követően 2017 elején indult el a közös munka, melynek eredményeként 2017 áprilisában elindult a megújult weboldaluk.

Adatok átmozgatása

Első lépésként automatizáltan átmásoltunk minden tartalmat az eredeti oldalról a készülő újba. Átkerült többek között:

  • az összes bejegyzés,
  • az összes médiaelem (termék és cikk képek, feltöltött dokumentumok),
  • több, mint 5.000 termék, az azokhoz tartozó minden információval,
  • valamint a korábbi összes rendelés.

Egy kb. 5.800 termékes webshop esetében ez természetesen nem feltétlenül megy elsőre olajozottan, de többedszeri próbálkozásra minden termék és egyéb tartalom, rendelés és médiaelem épségben megérkezett az új otthonába: kategóriával, gyártóval, akciós és rendes árral, képekkel és URL-átirányításokkal együtt. Ez utóbbi azért különösen fontos, mert ha a régi címeket nem irányítjuk át az újakra, akkor a Google-ben megszerzett jó helyezések a költözéssel elvesznének.

Dizájn és felépítés

Cserics portfolio 1

Az oldal arculatát a már korábban elkészült katalógusokból kiindulva készítettem el. A betűtípus és a színek adottak voltak, a forma viszont kötetlen, így egy nem feltétlenül szokványos, de a termékfotókat jól hangsúlyozó elrendezést választottam a termék aloldalakhoz. A cikkek és a weboldal felépítése egyébként a nálam már megszokott, egyszerűen áttekinthető, a képekre és a tipográfiára nagy hangsúlyt fektető irányvonalat képviseli.

Értékesítést segítő eszközök

Optimonk hu

Egy korábbi blogbejegyésben már beszámoltam arról, hogy milyen hatékonyak tudnak lenni bizonyos értékesítést segítő marketing eszközök. Ezek közül kettőt használtunk ezen az oldalon: az OptiMonk-ot és a Smartsupp-ot. A bejegyzésben említettekhez hasonlóan itt is nagyon eredményes volt mindkettő eszköz: 237 látogatót "mentett meg" eddig az OptiMonk attól, hogy elhagyja az oldalt, közülük pedig többen vásároltak is.

Hogy ezek pontosan micsodák, arról részletek a blogbejegyzésben.

Lapszabászati rendelő

Cserics portfolio 2

A hazai faipar területén egyedülálló újítást vezettünk be az oldallal: az online lapszabászati rendelőt.

Ezen a felületen a látogatónak lehetősége nyílik teljesen egyedi lapszabászati rendelés leadására. Választhat, hogy milyen lapféleséget (lamináltlapot, mirror gloss-t, hátfalat, munkalapot, vagy MDF/rétegelt lapot) szeretne rendelni, majd ezekhez - típusonként eltérő - színt és megmunkálást kérhet. A felület használatával könnyen adhatók le megrendelések tömegesen, hiszen egy laptípust és színt választva már csak az elemek méreteit és megmunkálását kell megadni, így csökkentve a repetitív lépések számát.

A rendeléshez rajz is csatolható, valamint választható 48 órás és SOS határidő is, melyekhez a fenti paraméterek (kevesebb választható megmunkálás) szintén igazodnak.

Miután elkészültünk ezzel, izgultunk, hogy a hagyományosan papír alapon dolgozó szakemberek hogy fogadják ezt a megoldást, de az eddigi tapasztalatok bíztatók. Egy megrendelő szerint

"nagyon szuper, hogy így le tudtuk adni a rendelésünket, rögtön láttuk mi van, milyen megmunkálást lehet rendelni stb., és egyszerű volt használni"

Ennél jobb visszaigazolást nehezen lehet kapni. :)

Hírlevélküldés

A hírlevelezés a legfontosabb és leghatékonyabb marketingeszköze egy mai magyar vállalkozásnak, hiszen:

  • költséghatékonyan és célzottan szólítható meg a célközönség,
  • az eredmények pontosan mérhetők (ki, mikor, mire kattintott, abból mennyi bevétel származott, stb.)
  • elengedő rendelkezésre álló adat alapján tovább szűkíthető és pontosítható a célközönség

A fentiek miatt tehát kulcsfontosságú a megfelelő beállítások elvégzése. A téma többet tartogat, mint amennyire itt lehetőség van, de a lényeget kiemelve: a hírleveleket nem a "megszokott" módon, helyi PHP mail() függvény meghívásával, vagy a tárhelyhez járó SMTP-szolgáltatással küldjük ki.

Ezek helyett a Mailgun által biztosított e-mail delivery szolgáltatást használjuk,

így gondoskodva arról, hogy a SPAM mappa helyett a címzetthez érkezzenek meg a levelek.

Viszonteladók a térképen

Cserics portfolio 3

A korábbi megoldás helyett egy Google Maps-re épülő térképes keresőt építettünk a viszonteladók megjelenítésére. A rendszer képes a látogató jelenlegi pozícióját lekérdezni, így a hozzá legközelebb eső partnert tudja ajánlani.

HTTPS, CDN

Mivel már bőven aktuális - és a fenti helymeghatározáshoz szükséges is - volt, az oldalt kizárólag biztonságos HTTPS kapcsolaton keresztül lehet elérni. Ennek köszönhetően a vásárlók adatai biztonságosan utaznak, anélkül, hogy azokat bárki lehallgathatná.

Ezenkívül - a Cloudflare-nek köszönhetően - az oldal CDN-t is használ a tartalmak világszintű elosztására, így a betöltési sebessége ugyanolyan gyors lesz egy magyar látogatónak, mint egy németországi vagy más, távolabbi államból érkezőnek.

További együttműködés

A közös munka a weboldal sikeres rajtjával éppen csak megkezdődött: az új kódbázis biztos alapokat szolgáltat a további fejlesztésekhez, így folyamatosan újabb fejlesztésekkel jelentkezhetünk majd.